Bipolarna

För dig som inte betalt medlemskap: Det är bara betalande medlemmar som kan svara på inlägg eller skapa nya inlägg. Läs mer här

Farmaka, naturläkemedel och andra substansers medicinska inverkan på människan

ÄMNE: Ev biverkningar av Ergenyl och Mirtazapin

Ev biverkningar av Ergenyl och Mirtazapin 1 år 11 månader sedan #55923

  • Elingia
  • Elingia Profilbild
  • OFFLINE
  • Supporter
  • Inlägg: 2
  • Tummen upp mottagen: 1
Jag fick för ca 3½ veckor sedan medicinerna Ergenyl (500 mg/dag) samt Mirtazapin (30 mg/kväll) p g a djup depression. Har bl a diagnosen bipolär II.

I fredags fick jag helt plötsligt ett sår på insidan av munnen vid mungipan. På lördagen hade jag ett "buckliga" sår som gick ut på kinden ca 1 ½ cm. Samma dag upptäcker jag att jag fått en blåsa på tungan, på samma sida som såret. Vidare på söndagkväll upptäcker jag att jag även fått dessa "bucklor" i ena näshålet. Upptäcker också senare på söndagskvällen att jag är svullen från mungipan ner till käkbenet, som också ömmar. De övriga utslag jag fått har varken kliat el blivit blåsor som gått sönder. Började läsa på fass om ev biverkningar och blev osäker på medicinerna så jag tvärslutade med dom på söndag.

Jag fick tag i min kontaktperson på närpsykiatrin på måndagen, som jag mailar över bilder på mitt sår och svullnad. Hon sa att jag har fått en allvarlig allergisk reaktion och måsta ta av alla mina allergimediciner samt dom kortisonpreparat jag har, i o m att jag nämnde att jag också brukar vakna nattetid av att jag kan ha svårt med andningen. Idag var jag till vårdcentralen där läkaren mer trodde på herpesvirus, vilket jag aldrig tidigare haft. Blodprov togs i a f, men kommer inte få veta ngt förrän om ca 2 veckor.

Vad jag undrar nu är om någon på det här forumet haft liknande problem, och vad det diagnostiserades som.
Administratören har stängt av anonyma inlägg.
Moderator: Bosse, Joplin
Sidan laddades på: 2.199 sekunder